Dostępne warianty systemu przesuwnego aliplast
ULTRAGLIDE (UG, UG i, UG i+)
ULTRAGLIDE jest aluminiowym systemem przesuwnych i podnoszono-przesuwnych okien i drzwi tarasowych stosowanych najczęściej w budownictwie indywidualnym oraz obiektach użyteczności publicznej. W wersji standardowej ULTRAGLIDE dostępny jest w trzech wariantach termicznych: podstawowym (UG) i o podwyższonej izolacyjności termicznej: UG i – docieplenie po obwodzie w miejscu przylegania szyby do profila oraz UG i+ – dodatkowe docieplenie w przestrzeni między przekładkami termicznymi.
ULTRAGLIDE umożliwia konstruowanie dużych, a jednocześnie stabilnych okien i drzwi przesuwnych o maksymalnej wadze skrzydeł wynoszącej: 250 kg dla opcji przesuwnej i 400 kg dla opcji podnoszono-przesuwnej.
ULTRAGLIDE umożliwia konstruowanie dużych, a jednocześnie stabilnych okien i drzwi przesuwnych o maksymalnej wadze skrzydeł wynoszącej: 250 kg dla opcji przesuwnej i 400 kg dla opcji podnoszono-przesuwnej.
Możliwość zastosowania wąskiego słupka, całkowita szerokość na środku wynosi tylko 45mm.
ULTRAGLIDE Monorail
Monorail jest dodatkowym rozwiązaniem systemu ULTRAGLIDE, charakteryzującym się występowaniem w konstrukcji przynajmniej jednego przeszklonego elementu stałego. Można go stosować zarówno w systemach przesuwnych, jak również podnoszono-przesuwnych HST. Specjalna konstrukcja ramy umożliwia zwiększenie światła przejścia dla stałego elementu. W opcji ULTRAGLIDE Monorail możliwe jest szklenie od zewnątrz, co pozwala stosować wypełnienia wielkogabarytowe, o dużej masie.
Możliwość zastosowania wąskiego słupka, całkowita szerokość na środku wynosi tylko 45mm.
ULTRAGLIDE niski próg
Opcja z niskim progiem aluminiowych drzwi tarasowych ULTRAGLIDE stanowi rozwiązanie poprawiające dostępność budynków dla osób niepełnosprawnych. Obniżony próg drzwiowy zapobiega uskokom na styku drzwi – podłoga, w praktyce licując próg z podłogą i niwelując przeszkody architektoniczne. W tym rozwiązaniu można budować wyłącznie konstrukcje podnoszono-przesuwne (HST), w których maksymalny ciężar skrzydła wynosi 400 kg. Możliwe kombinacje: 2-, 4-elementowe na bazie ościeżnicy dwutorowej.